Spektrum

Spektrum

Veterán autók - interjú Szeglet Imrével, a veterán autók szerelmesével

2022. május 27. - Éva Strifler Hajdú

14434948_1720649684863156_4019397561649174435_o.jpgNemrég a Mercedes Benz vezetősége egy árverésen értékesítette a mindössze két példányban készült 300 SLR Coupe egyikét. Az 1955-ben készült autó rekordáron, 135 millió euróért kelt el. Az autó értékét vitathatatlanul növeli egyedisége, állapota (csupán 6045 km-t futott) és a korát meghaladó design. Vajon érdemes veterán autóba pénzt fektetni, vannak olyan autók, amelyeket érdemes megtartani az utókornak, mert értékelni fogják? Szeglet Imrével készült interjúmban többek között ezekre a kérdésekre is kerestem a választ. Imi egy oroszlányi autóipari cégnél mérnökként dolgozik, szabadidejében autószerelő édesapjával veterán autókat hoznak helyre és az országszerte megrendezésre kerülő autós találkozókat járják velük.   

Mikor és hogy kezdődött nálad a veterán autók iránti szenvedély?

Igazából a pontos idejét nem tudom, de arra emlékszem, hogy a munkába járós autóm mellé szerettem volna egy olyan autót, amit csak télen használok, nem nagy értékű, de mégis a másik autómat megkímélem a téli időszaktól.

Az második autó (VW Golf II. 1984) beszerzésre is került, majd ez addig fajult, hogy egy kis lakatolás, tuningolás után mert jobban szerettem, mint a munkába járóst � Ezzel kezdetét vette a régi autók iránti szeretet. És szó szerint egyik után jött a másik a családba.

 Nagyon sokat jársz találkozókra: ezeknek a célja közösségépítés, ötletbörze, értő közönség előtti büszkélkedés, vagy… ?

 182937322_4164827090247005_8031787783202670932_n.jpgIgen legfőképp VW és Veterán találkozókra járunk Édesapámmal, aki szintén partner a hobbymban, hisz autószerelő és ő is jobban szereti a régebbi autókat, mint a mai autócsodákat. A találkozókon hamar feltalálja magát az ember, hisz hasonló érdeklődésű emberekkel van egy helyen és gyorsan igen jó barátságokat lehet szerezni. Sőt a barátságokból sokszor nem csak találkozókon hanem azon kívül is összejövünk.

 Hol találsz rá a veterán autókra?

 Régebben sokkal könnyebb volt megtalálni ezeket a veterán csodákat, mert az ember ha járt a világban sok helyen az út mellett kint voltak eladó táblákkal, a mai világban pedig az internet segítségével még könnyebben megtalálhatóak, de sajnos az árak elszabadultak, mert sokaknak megtetszett a veteránozás illetve a "retro feeling" �

 Már kész autókat vadászol vagy inkább felújításra várót a kihívás miatt?

Ahogy szokták mondani kész autó sosincs � Mindig kell valamit találni valami újítást egy kiegészítőt beszerezni amivel még értékesebbé tehetjük az autónkat.

Az eddig felújított és megcsinált autónk többsége az utolsó csavarig szét lett szedve, majd kilakatolva, festve, kárpitok felújítva és az egész autó összeszerelve. Ezen munkák többségére szerencsére Édesapám révén sok ismerősünket bevontuk és közös erővel készültek el autóink.

Mi az, amihez szakembert kell keresned a felújításnál, mert te nem tudod megcsinálni?

Lakatos- , festő- és kárpitos munkához mindig segítségre szorulunk, de a LEGO rész mikor az összerakás jön, illetve a gépjármű életre keltése ezt már Édesapámmal ketten megoldjuk �

 Milyen autóid vannak most?279707158_5326958737367162_3851584422977960505_n.jpg

Akad több is, de mind Volkswagen.

Amire a legbüszkébbek vagyunk az a 1977-es Typ 181-esünk, mely autó felfedezhető az „50 Első randi”-ban is, ezen kívül van egy 1979-es Golf 1 Cabrio-nk, egy limitált sorszámozott VW T3 Multivanunk és egy egyedi 1968-as Bogarunk �

Mennyibe kerül a fenntartásuk?

Szerencsére mivel ők hobby autók létezik rá kedvezményes biztosítás, és mivel nincsenek napi használatban így javítani nem nagyon kell őket, hisz az utolsó csavarig előtte mindent is megcsináltunk, így szó szerint csak használni kell őket.19223010_1498751546854586_7848299005171770490_o.jpg

Milyen autó a vágyad?

A végső cél egy VW T1 hippibusz ami jelenleg kicsit elérhetetlen főleg pénzben, de a remény hal meg utoljára �

Szerinted melyik mai autóból lehet 30 év múlva veterán autó kiállítások sztárja?

Én személy szerint úgy gondolom a mai autók sehol nem lesznek 30 év múlva, mert akkor is az öregek öregebbek maradnak és annak mindig nagyobb kultusza lesz, és jobban vágynak majd rá az emberek, hogy kipróbáljuk, hogy milyen lehetett a régi időben közlekedni. Ezekkel az öreg járművekkel nem érdemes sietni, hisz nem is erre találták ki őket, inkább élvezni az utat és ha az ember elő is veszi akkor élvezni vele mindazt amit egy modern autó sose fog megadni.

 

 

     

116715469_1495184197319993_5847303385427517991_n_1.jpg

Köszönöm szépen!

A képek szerzői jogi védelem alatt állnak, a felhasználásuk a tulajdonos engedélye nélkül nem engedélyezett! Külön köszönet a képekért a tulajdonosnak: Szeglet Imre Photography https://www.facebook.com/SzegletImrePhotography

 

Forrás: https://www.automotor.hu/hirek/hivatalos-135-millio-eurot-azaz-52-milliard-ft-ot-er-a-vilag-legdragabb-autoja/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spektrum-kollekcio.blog.hu/api/trackback/id/tr5017842129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása